rss

Sunday, January 17, 2010

Cara Buat Dua Kolum Dalam Blogger Post

Selamat pagi semua...sihat hendaknya. Pagi ini saya akan menunjukkan cara dan kod yang paling mudah untuk anda membuat dua kolum dalam posts blogger anda. Sebenarnya kod ini sudah lama saya pakai...hehe. Cuma hari ini saya tergerak nak kongsikan..sebab dua tiga hari ini saya pergi ke blog kawan-kawan yang lain tiada yang pakai kod seperti ini. Mungkin ada cuma belum terjumpa kot...lihat contoh dibawah :






KARANGAN 1
 
Haa...macam inilah yang saya maksudkan dengan 2 kolum dalam post blogger anda.













KARANGAN 2
 
 Hehe...lepas ini boleh laa anda lagi yang
buat macam ini. 1 post 2 kolum.









Gunakan kod dibawah ini,setiap kali anda ingin buat dua kolum dalam post blogger anda,seperti contoh yang saya buat di atas...

Ini dia kod,amat simple dan ringkas bukan..sila-sila pakai jangan malu-malu..hehehe

<div style="width:50%;float:left;">KARANGAN 1</div>
<div style="width:50%;float:right;">KARANGAN 2</div>

* Sila masukkan isi anda dalam KARANGAN 1 dan KARANGAN 2.
* Anda boleh ubah nilai 50% di atas mengikut kehendak anda.

Sekian sahaja untuk pagi ini,wasalam....


Comments :

Comment 0 comments for “Cara Buat Dua Kolum Dalam Blogger Post”

Post a Comment

* You can leave some comment here. No spam please!
** Allowed HTML Tags : (b),(i),(a)

 
How To Create Blog On Blogger
How To Purchase Domain Name On Blogger
How To Change Template On Blogger